Les TIC i les TAC

Els alumnes de cicle inicial ja van començar a treballar de forma individual en ordinadors a P5 (educació infantil). En aquesta etapa seguim aprofitant les eines informàtiques (TIC) per a treballar habilitats digitals i altres competències mitjançant l’ús d’aplicacions lúdic-educatives  (TAC) relacionades amb el projecte que es treballa a l’aula i amb el currículum de cada curs.

Tanmateix, cada vegada hi ha més tasques que els humans realitzem conjuntament amb ordinadors, i si sabem com funcionen per dins i som capaços de transformar en tasques els problemes que volem resoldre, tindrem unes competències molt importants per al desenvolupament personal i professional.

Des del cicle inicial de primària, treballar el llenguatge computacional o programació aporta molts avantatges:

  • Desenvolupa el pensament abstracte.
  • Afavoreix el pensament algorísmic i el treball col·laboratiu.
  • Els alumnes aprenen dels seus propis errors (Learning by doing).
  • Es treballa diferents competències: lingüístiques, matemàtica, artística, espacial, musical i interpersonal.